12 muggenbulten geleden - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu 12 muggenbulten geleden - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

12 muggenbulten geleden

Door: Freeze

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, Folsom

Halloooooo!
Hoe gaat het daar in het warme Nederland? Hopelijk gaat alles goed met jullie.
Het is al weer even geleden dat ik een bericht heb geplaats. De grootste verandering tussen 17 mei en nu is 12 muggenbulten op mijn rug, armen en nek. Mocht iemand nog een tip weten om dit aantal zo te houden i.p.v. te vergroten dan hoor ik het graag, want muggenspul met deet erin helpt niet, zo blijkt.
12 muggenbulten geleden:
Ik heb mijn schoenen gekocht! Het was even zoeken naar de winkel met mijn schoenmaat, maar ik heb ze. Nou technisch gezien hebben papa en mama ze. Ja mijn ouders zijn drie dagen in Sacramento geweest. Voordat mijn ouders er waren heb ik een weekend gewerkt op kamp. Dit was erg leuk! De schoonmaakploeg. Ouders en kinderen kwamen voor drie dagen helpen om kamp schoon te maken en klaar te maken voor de zomer. Het was hard werken en het was ook nog eens warm. Dit zorgde al snel voor muggen en andere dieren die tot leven kwamen. Tijdens dit weekend had ik ook de tijd om mijn eigen nieuwe unit schoon te maken. De naam van de unit is Sugar Pine Glenn. Als ik het goed heb is het vernoemd naar een bepaalde boomsoort. De paden zijn inmiddels aangelegd, maar de unit was na dat weekend nog niet klaar. Maar dat kon me vrij weinig schelen, want het was weer weekend!
Het weekend waar ik mijn ouders weer zou zien. De volgende dag ging ik met de trein naar Sacramento. Eenmaal aangekomen bij de halte zaten mijn ouders lekker in het zonnetje op de bank te wachten. We hebben die middag samen oud Sacramento bekeken wat erg leuk was! In de avond reden we richting Folsom en gingen we samen eten bij jawel een van mijn lievelingsrestaurant Chinees! Vanaf nu snappen mijn ouders eindelijk waarom ik Chinees hier ook zo lekker vind. Na het eten hebben ze me netjes thuis gebracht, waarbij er een leuke weerzien was tussen mijn ouders en mijn anders ouders.
De volgende dag kwamen papa en mama weer richting Folsom en hebben we samen met Vicky een dagje Folsom gedaan, waarbij we ook haar ouders hebben gezien en hun fruit orchard, ijs gegeten bij de overheerlijke Leatherby’s, de kerst shop bekeken en mooie grote huizen en nog veel meer. Het was fantastisch. De dag werd afgesloten met een zalm BBQ thuis, waar Erin zich inmiddels ook heeft aangesloten (studeert in Tennessee was voor een paar dagen thuis wat onwijs leuk is!).
Op de laatste dag van mijn ouders hier in Sacramento besloot ik om ze mee te nemen naar Lake Tahoe! En wat een geluk nog geen jaar geleden was er geen waterval te bekennen, echter ditmaal was er wel een waterval, dus dat maakte het nog leuker! Deze drie dagen heb ik nu kort en krachtig beschreven, maar geloof me het was fantastisch om deze dagen door te brengen met papa en mama!
Het was weer tijd om terug te keren naar kamp. Deze 3 dagen stonden in het teken van het behalen van mijn licenties voor EHBO en EHBO wildernis (vanuit het Rode Kruis). En hoppa heb ze allebei gehaald! Ik kan deze zomer handelen als dat nodig is en tevens is dit geldig voor 2 jaar. Naast het behalen van deze licenties was er ook een programma aan de gang, namelijk Latino weekend. Bijna iedereen sprak Spaans iets wat ik totaal niet spreek! Gelukkig spraken de meeste kinderen wel Engels, echter de ouders niet. Oorspronkelijk kwamen al deze deelnemers uit Mexico of hebben daar nu nog familie wonen. Ik heb een avond met ze meegemaakt tijdens kamp vuur en dit was fantastisch. Op de 3de dag ging ik samen met Bones (kampnaam) naar een ranch waar alle girl scout paarden waren. Ik heb de gehele ochtend mee geholpen met paarden programma’s, wat een straf haha! Helaas was er totaal geen schaduw dus op de terug weg naar huis (Folsom) was ik behoorlijk misselijk en uitgedroogd.
Eenmaal thuis in Folsom had ik een duidelijk plan opgesteld aangezien ik diezelfde avond al weer werd opgehaald.
Stap 1: Iedereen snel begroeten (afstudeer feest)
Stap 2: Vicky vinden
Stap 3: Vuile was, wassen
Stap 4: Douchen
Stap 5: Schone was ophangen
Stap 6: Vuile was 2 erin gooien
Stap 7: Begroeten
Stap 8: Eten en drinken
Stap 9: Schone was 2 ophangen
Stap 10: Zitten en niks meer doen

Ik moet zeggen dat dit stappenplan aardig is uitgevoerd. En het feest was ontzettend leuk! Hoop mensen leren kennen en een hoop mensen weer gezien na een lange tijd. Na de heerlijke lasagne was het tijd om mijn tas weer in te pakken. Rond 9 uur stonden de auto voor de deur, op naar een andere girl scout locatie Camp Flemming!
Rond 11 uur in de avond kwamen we aan op het terrein. Iedereen sliep al, dus besloten we hetzelfde te doen. De volgende ochtend was aangebroken en Shasta (baas) maakte ons allen wakker. We sliepen namelijk met zijn allen in een grote slaapzaal. Eenmaal wakker kwam ik een hoop nieuwe gezichten tegen. Een daarvan was Lumos (Lydia) zij komt uit England. En hoe kan het ook anders het klikte meteen! Ze heeft leuke humor en is er ook nog eens snel mee dus dat maakt het extra lachen. De eerste dag stond in het teken van het trainen van de programma leiders. De training was erg leuk het was afwisselend met theorie en praktijk. De tweede dag gingen we met zijn allen naar Sacramento, girl scout kantoor. Hier moesten sommige werknemers papieren inleveren en bepaalde meetings bijwonen. Ik hoefde dit gelukkig niet en had even de tijd op te chillen en wat kleine klusjes op kantoor af te ronden. Uiteindelijk hadden een aantal internationals problemen met papierwerk en heb ze daarbij geholpen. Die dag was rond 12 uur in de avond afgelopen en ik was afgebrand! De volgende dag heerlijk uitgeslapen tot half negen (ja dat is uitslapen!). De laatste dag stond in het teken van boogschiet instructeur. Veel theorie en praktijk, maar om het kort te houden ik ben geslaagd! Ik ben dus nu een boogschiet instructeur level 1. Ben super blij en trots dat ik de test heb gehaald.

Inmiddels ben ik weer thuis bij Vicky en heb ik een gedeelte van het tien stappen plan toegepast, want ik heb maar 24 uur vrij. Vanavond ga ik weer richting kamp, ditmaal kamp Menzies! Super veel zin in, want eindelijk komen alle werknemers samen, dus ook (bijna) alle internationals!
Ik ga nu nog mijn laatste spullen inpakken en dan lekker douchen (pyjama dag ja, ja haha). 12 juni volgende week heb ik 48 uur vrij en zal ik naar alle waarschijnlijkheid weer bij Vicky thuis zijn.

Toedeloe!

Freeze, want dat is nu mijn naam voor de aankomende 2 maanden!

  • 05 Juni 2015 - 07:20

    Marie Jose:

    Ha Eveliene, het was bijzonder om met jou samen oud Sacramento te bekijken en de volgende dag samen met Vicky van alles te bekeken en dan nog naar Lake Tahoe nu heb ik het met eigen ogen gezien .Het is daar prachtig . ja en die Chinees zoanders als bij ons in Nederland , maar erg lekker . Succes op het kamp en veel plezier liefs mama

  • 05 Juni 2015 - 10:09

    Riky:

    Hai Evelien,
    leuk je gisteravond gesproken te hebben ondanks dat je nog niet echt wakker was.
    Heel veel plezier op het kamp en smeer je goed in tegen de mug. CITROEN.
    liefs, XXX

  • 09 Juni 2015 - 14:26

    Miek:

    Wauw, wat maak je een hoop mee, leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent en geniet met je pap en mam. Vorig jaar tijdens de vakantie werd Lonneke ook lek gestoken door muggen. Ze hebben haar verteld dat het muggenkusjes waren en daarna vond ze het niet meer zo erg. Misschien helpt het bij jou ook. Kim gaat na de vakantie stoppen met leiding bij W.I.B. Ze moet uit haar huis en gaat nu terug naar haar ouders in Apeldoorn. Ze heeft waarschijnlijk een vervangster gevonden. Jij kent haar ook en ze komt uit Wijchen. We wachten maar even af. Maak er een mooie zomer van Groet Miek.

  • 14 Juni 2015 - 11:01

    Hans:

    Leuk verhaal, en kei leuke foto's. De vakantie voor ons zit er weer op. Twee hoogte punten, jouw weer zien samen met de Allens en Whale Watching op Vancouver Island. Bedankt dat je ons deelgenoot hebt gemaakt van jouw vorige belevenissen, de Chinees, Ijs eten bij Leatherby's en Lake Tahoe bezoeken. Drie onvergetelijke ervaringen. Maak er top maanden van daar op Camp Menzies, het zal je zeker lukken, temeer omdat het team jonger en leuker is, alhans dat vertelde je ons. Hier, Zondag 14/6, is het inmiddels weer afgekoelt en heeft het geregent. Morgen gaan papa en mama weer beginnen met werken, dus begint voor ons de dagelijkse agenda weer. Geniet ervan daar, en tot het volgende verslag. Groetjes, papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 17537

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: