Home sweet home - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

29 April 2015 | Verenigde Staten, Folsom

Hallo familie, vrienden en volgers,

Inmiddels zullen de oranje wimpels en de rood, wit, blauwe vlag wel zijn opgeruimd. Koningsdag was overal zichtbaar zelfs op Schiphol. Wat me brengt op het volgende: Mijn avontuur is eindelijk begonnen!

Maandag 27 april, de wekker ging om kwart voor 6. Met slaperige ogen en een snel kloppend hart checkte ik even of ik nog bericht had op mijn telefoon. Ik had een bericht ontvangen van United dat mijn eerst vlucht van Amsterdam naar Houston een uur later vertrok dan gepland. Ik dacht reis een keer niet met de NS, maar dit heeft niet mogen baten. Eenmaal aangekomen op Schiphol was het inchecken en hop de koffer afgeven die 21 kilo woog, waarvan het minimaal 5 kilo aan cadeautjes zijn. Daar stond ik dan voor de douane. Afscheid genomen van mijn ouders en zus, nog een paar keer gezwaaid en daar ging ik dan.

Om half 1 vloog ik eindelijk naar Amerika. Een 10 uur durende vlucht naar Houston. Het weer in het noorden van Amerika was echter niet zo best. Onderweg dus veel last gehad van turbulentie. Uiteindelijk veilig geland in Houston om half vier. Eenmaal uit het vliegtuig mag je de leukste bewaking begroeten van heel de wereld. Een enorme rij bij de controle zorgde echter voor een lichtte stress om half vijf was ik door de controle heen. Van gate E gerend naar gate C waar het boarden om kwart over vijf begon. Wat ben je blij dat je dan een sport opleiding doet, althans dat had ik gedacht in het eerste jaar. Conditie was ver te zoeken. Ook de vlucht van Houston naar Sacramento ging niet zonder turbulentie. Na een vier uur durende vlucht lande ik eindelijk in Sacramento. Helemaal gebroken en ik had onwijs veel trek. Maar eindelijk zou ik nu na een jaar weer mijn (gast)familie zien. Vicky en Dan (mams en paps) haalde me op van het vliegveld en het voelde weer als vanouds.

Voordat we naar huis reden gauw langs In & Out. Dit is een Mac Donalds maar dan veel betere kwaliteit. Met een cheeseburger op mijn schoot reden we verder naar Folsom. Eenmaal thuis begroetten de hond (Sadi) me met een hoop geblaf en gepiep. Ze was gelukkig, net zoals ik.

Inmiddels is het al de tweede volle dag in Amerika. Voor het eerst heb ik last van een Jetlag in Amerika. Dit is even balen, maar gelukkig heb ik twee weken om te wennen. En met wennen bedoel ik uiteraard de tijd, maar ook het weer. Oh fantastisch om een korte broek aan te kunnen en een topje. De gehele week is het 32 graden en dan is het nog lente! Deze twee weken zijn ook bestemd voor het verder uitwerken van mijn stageopdrachten en het weerzien van Amerikaanse vrienden. Ik vermaak me dus prima.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat daar in Nederland, maar ook in het buitenland aangezien nog veel medestudenten in het buitenland zitten voor stage.

Veel liefs en knuffels uit de States!

Eveliene

  • 29 April 2015 - 19:49

    Tara:

    Hey Eef! Goed om te lezen dat ook jij eindelijk weer op je plekje bent! Heel veel plezier en ga je zeker volgen via je blog! Enjoy :D

  • 29 April 2015 - 20:33

    Dory Annink:

    Lieve Eveliene,
    Fijn dat je goed bent aangekomen in the States. Eerst maar even bijkomen geloof ik. Hier alles okay, heel veel plezier daar!
    liefs
    Bert & Dory

  • 29 April 2015 - 21:09

    Marie Jose:

    Eindelijk je bent weer aan de andere kant van de wereld, je hebt er lang naar uitgekeken . maar het voelt weer als van oudsbegreep ik van je , voor iedereen daar de hartelijke groeten en laat even weten wanneer de over heerlijke lava cake hebt gegeten want die maakt Vicky vast nog voor jou liefs✈️

  • 29 April 2015 - 22:21

    Marian Schijf :

    Hallo Eveliene,

    Klinkt allemaal al erg goed, gezellig en zeker met die temeratuur moet dit lukken! Geniet.

    groetjes,
    Marian

  • 30 April 2015 - 08:28

    Hans:

    Hoi Eveliene,
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen na een nogal bumpy vliegreis. Terwijl jij van de zon en de warmte geniet is het hier in nede4rland nog behoorlijk fris in de ochtend. Afgelopen dinsdag moest ik mijn voorruit nog van ijs ontdoen omdat het lichtjes gevroren had. Je plantjes hebben er niet onder geleden hoor. Verder alles prima hier. Rust nog maar even lekker uit voordat je straks weer aan het werk moet. Groetjes, Hans.

  • 30 April 2015 - 12:58

    Riky:

    Hai Eveliene,

    Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Ook weer een goed gevoel dat je weer in het warme nest van je tijdelijke pleegouders zit.
    Hier is alles goed, we gaan vanavond met oma Toos en Peter in 2 auto's naar de bogen in Dodewaard kijken. Elke 5 jaar een traditie.
    Nu ik volg je en we houden contact. Doe voorzichtig "spring in 't veld ".
    liefs xxx,Riky

  • 05 Mei 2015 - 09:17

    Peter:

    hallo eveline wij hebben jou reisverslag gelezen, wij zijn blij voor jou dat alles weer goed is gekomen na de vertraging , hier is alles nog bij het oude de familie van de bruuge maakt het goed,geniet jij maar lekker van je vrijheid als ik goed ben is dit de laatste week voor je aan de stage gaat beginnen groetjes van oma toos envan mij

  • 07 Mei 2015 - 16:36

    7 Mei 2015 16.30 Ome Wim:

    Hallo Eveliene,
    We zijn weer op ons oude nest aangekomen na een heel fijne vakantie.
    Het was wel niet zo warm als bij jou maar toch erg aangenaam.
    Ik hoop dat de jatlag inmiddels is verdwenen en je aan het genieten kunt beginnen.
    We wensen je in ieder geval een prettige tijd in de States.
    Groetjes van ome Wim en tante Riet.

  • 14 Mei 2015 - 09:49

    Monique Stoots:

    Hoi Eveliene,

    Inmiddels alweer 2 weken in Amerika en zul je alweer aardig gewend zijn. We gaan je zeker volgen, het is genieten van jouw enthousiaste schrijfkunst.

    Begreep van je moeder dat je langzaam aan gaat starten met de voorbereidingen voor het kamp.

    een super tijd gewenst in jouw Amerika.... geniet ze en natuurlijk ook veel succes met je stage, het is tenslotte niet alleen maar holiday :)
    groetjes van de buurtjes, Monique, Rob, Milou en Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 17539

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: