Groeten van Harold - Reisverslag uit Camp Connell, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Groeten van Harold - Reisverslag uit Camp Connell, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Groeten van Harold

Door: Freeze

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

20 Juni 2015 | Verenigde Staten, Camp Connell

Hi all!
Zo het is al weer even geleden, maar ik leef nog hoor en hoe! Ik geniet iedere dag steeds meer. De lange week training op kamp Menzies zit erop en ik heb weer van alles beleefd. Van heerlijk weer tot drie lagen kleding en een hagelbui het kwam allemaal voor in deze ene week.
Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed hoe ik dit verhaal moet/zal gaan typen. Want om eerlijk te zijn een week training is tja een week training. Gedurende deze week heb ik veel nieuwe mensen leren kennen waar onder andere veel internationals. Dit maakt het natuurlijk extra bijzonder. Maar wat heb ik deze week nou allemaal precies gedaan hier een opsom lijst van de thema’s:

1. Selfie time
2. Foto’s gemaakt van omgeving
3. Gewandeld
4. Gelachen
5. Gehuild van het lachen
Oh en even training gerelateerd
6. Omgaan met behoefte van kinderen
7. Omgaan met stress volle situaties
8. Girl Scout liedjes leren
9. Evacuatie training
10. Specifieke training voor programma leiding

Naar alle waarschijnlijkheid ben ik er nog een hoop vergeten, maar dit dekt het wel z’n beetje.
Vrijdag middag zat de training er op en was het tijd om naar huis te gaan. Een belangrijke vermelding inmiddels was het eindelijk warm (32 graden op kamp).

Ik was zo blij om naar huis te gaan en mijn rust te nemen. Achteraf gezien is dat niet compleet gelukt. Twee Engelse meiden kwamen namelijk met mij mee. Lumos en Unicorn (keep in mind dit zijn kampnamen). En het was uiteraard super gezellig. Het was een weekend vol met verschillende films van Pitch Perfect 2 tot Jurassic world tot een drive in mad max. Twee films waren goed mad max daarintegen was afschuwelijk! Aah fijn de fun was er niet minder door. En tussen de films door hebben we ook nog ijs gegeten. Uiteindelijk was het zondag de dag waar Lumos en ik heerlijk hebben uitgeslapen Unicorn was inmiddels al weg naar kantoor voor EHBO training. Rond twee uur de spullen gepakt en op weg naar kamp!

Inmiddels (nu ik dit aan het typen ben) zit ik op dag 4 met de kinderen. Het is de eerste sessie en het is een beetje rommelig, maar ik ben en blijf positief. Een ding wat van mijn bucketlist af kan is een wilde beer in leven de lijve zien! Tijdens avond 0 (alle medewerkers melden zich op kamp) liet de beer zich even zien bij ons kanomeer (helaas geen foto  ). Op dit moment is de beer nog actief in kamp, maar is enkel op zoek naar voedsel en niet op zoek naar agressie naar mensen toe. Hiervoor hebben we extra maatregelen getroffen waardoor de kans op terugkeer van de beer zal afnemen, doordat alles goed wordt opgeruimd en achter slot en grendel wordt gehouden.
Deze week heb ik Roughin It. Dit is een van de vele outdoor programma’s die ik deze zomer ga doen. Ik heb 8 kinderen en ze zijn stuk voor stuk super. Op dit moment was het hoogtepunt voor de kinderen het maken van een eigen maaltijd boven een vuurtje. En omdat ze ouder zijn (10 tot 13 jaar) kunnen ze meer zelf dingen doen en dat maakt het dus ook leuker. Ook de unit is lekker outdoor, maar vooral heel stil aangezien we ver van de andere units zitten. Inmiddels is het aantal muggenbulten gestegen naar 18. Gelukkig jeuken er maar 8 haha.

Omdat we een groot te kort hebben aan medewerkers wordt er veel flexibiliteit verwacht van de medewerkers. Het is dus hard, maar ook echt kei hard werken dit zorgt ervoor dat de dagen voorbij vliegen wat soms heel fijn is en soms ook heel jammer aangezien de dag soms zo leuk en gezellig is. Zoals bijvoorbeeld dag 3! Ik zat aan het ontbijt met wat kinderen toen Nala mij riep. Ze vroeg of ik naar het kantoor wilde gaan. Ik dacht uiteraard dat ik iets fout had gedaan. Eenmaal binnen in kantoor was het chaos. Ad staff die bezorgd naar het schema keek. Shasta (mijn baas) keek me aan en vroeg ‘hoe flexibel ben jij vandaag?’. Uiteraard zei ik dat ik flexibel was met angst in mijn hoofd dat ik nog meer werk kreeg. Maar wat bleek op dag 3 was ik even geen programma leider op dag 3 was ik na 3 jaar weer ja, ja horsestaff (paarden specialist). Ze moesten namelijk nog een volwassenen hebben op de ranch (dit heeft te maken met veiligheid en ratio). Ik heb me dus heerlijk vermaakt! Het was fantastisch om met de paarden te werken en met de kinderen. Uiteraard ook paard gereden en ook nog eens bijgekleurd. De tempratuur verschilt per dag van 28 tot 35 graden wat dus goed uit te houden is.
Het is nu dag 4 en heb heerlijk even twee uur pauze (van drie tot vijf). Heb net heerlijk mijn stoffige huidskleur eraf gewassen en dan blijk ik toch stuk minder bruin te zijn haha. Morgen gaan de kinderen naar huis, dus vanavond is het zaak de laatste papieren in te vullen en bepaalde zaken te regelen. Morgen tussen half 12 en half 1 zijn de kinderen weg. Dan is het zaak dat kamp schoon wordt gemaakt, zodat het weer toonbaar is voor de volgende programma’s en daarna heerlijk naar huis kan niet wachten om mijn was te doen alles ruikt naar paarden of naar vuur. Maar heey mij hoor je niet klagen ik heb het onwijs naar mijn zin en ben nog steeds blij met deze keuze als stage.
Over stage gesproken in mijn pauze op kamp werk ik zelfs aan mijn stageopdrachten ja ja, maar geloof me aankomend weekend is mijn laptop enkel aan om dit bericht te plaatsen (geen internet op kamp) en te skypen met familie en hopelijk Anouk (vraagteken?). Nou mensen ik heb nog ruim een uur pauze dus ga denk ik even wandelen en even mijn hoofd leeg maken.

Heel veel warme knuffels van mij en Harold de beer

p.s. Volgende week onverwacht geen programma leider maar horse staff voor de gehele week! Super cool dus!

Freeze

• 20 Juni 2015 - 05:47

Jolanda:

Ha Eveliene,

Dit klinkt als heeeeel erg genieten. Ik wens je nog een hele fijne tijd daar.

Groetjes van
    Jolanda

• 20 Juni 2015 - 06:06

Dory Annink:

Hi there,
    leuk verslag, wat maak je weer veel mee! Geniet ervan xxx
    liefs Dory

• 20 Juni 2015 - 09:36

Hans:

Als je Harold nog een keer ziet doe hem dan de groeten. En top dat je weer mag helpen als horse staff. Zo te lezen heb je het prima naar je zin op kamp Menzies.

Groetjes,
    Papa

• 20 Juni 2015 - 10:49

Marie José :

Hoi Eveliene,
    Het allemaal wel erg goed, en dat je weer naar de paarden mag helemaal geweldig, je hebt zelf alweer gereden, tja dat stond nog op je lijstje dus dat kan er weer doorgestreept worden.
    Lekker genieten en uitrusten bij Vicky en Dan, want ja dat moet ook gebeuren niet waar.
    Hier is het te koud voor 1 laagje kleding........
    Liefs

• 20 Juni 2015 - 13:55

Miek:

Ha Eveliene, zo te lezen heb jij het super naar je zin. Je verteld zo goed dat ik het me een beetje voor kan stellen hoe je daar geniet. Ik ben jaloers op het mooie weer, hier is het één dag 25 gr. en dan weer jassen weer, zelfs koud!!! We zullen maar zeggen dat je het verdiend hebt. Mijn broer is wat jaren terug ook in Amerika geweest en heeft daar met zijn gezin gekampeerd, op nacht ging hij de tent uit om te plassen en stond toen oog in oog met een grote beer (Harold??) Ze zijn beiden zo geschrokken dat ze allebei het hazenpad kozen. Blijft altijd nog een geweldig vakantieverhaal. Geniet met volle teugen want het is weer voorbij voor je er erg in hebt. Groet Miek.

• 20 Juni 2015 - 17:35

Sare:

Klinkt enorm leuk Eev! Geniet ervan!

• 20 Juni 2015 - 20:08

Anouk:

Heeej!
    Klink echt super eef! Stuur dat lekkere weertje maar deze kant op. Kan wel wat zon gebruiken haha.
    Skypen gaan we zeker doen!
    Tot zo

• 21 Juni 2015 - 08:56

Dorieke:

He Eef, goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt ook erg gaaf allemaal! Die 'ijs-unit' had ik al op fb voorbij zien komen, me jealous ;) Heel veel succes en plezier, geniet ervan! X Do

• 12 Juli 2015 - 11:59

Monique Stoots:

Hey Freeze.... maar voor ons nog altijd ons gezellige buurmeisje,

Wat super toch dat je al je ervaringen met ons deelt. zo leuk om te lezen en je bent ook zo'n geweldige schrijfster, gewoon genieten om te lezen.
    Dat je geniet is wel duidelijk. De energie en het enthousiasme spat er van af. geweldig meid. fijn dat je ook weer een leuk team om je heen hebt met gezellige meiden. Wel een beetje oppassen in die wildernis... zo'n beer in de buurt is natuurlijk te wauw om een keer te spotten, maar laat 'm maar mooi aan de andere kant van het meer.

hier alles okido. de vakantie begint voor ons ook in zicht te komen.. nog een paar weekjes knallen en dan ook tijd voor zon, zee, strand en wat cultuur opsnuiven.

geniet ze verder en we blijven uitkijken naar je verhalen.

groetjes, Monique, Rob, Milou en Robin