Let’s get to work! - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Let’s get to work! - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Let’s get to work!

Door: Eveliene

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

17 Mei 2015 | Verenigde Staten, Folsom

Hi All!

Hoe is het daar in het kikkerlandje? Normaal gesproken zou ik zeggen kou kikkerlandje, maar de afgelopen dagen was dit volgens mij niet van toepassing. De tempraturen van Nederland en Californië lagen behoorlijk dichtbij. Inmiddels zit ik al in mijn eind derde week. De jetlag was na een week weg. Ik merkte ook direct dat ik me vele malen beter voelde.

Wat heb ik de afgelopen twee weken gedaan? Allereerst heb ik boodschappen gedaan voor alles wat ik nodig heb voor zowel bij het gastgezin als op kamp. Ik vind boodschappen doen in Amerika zo ontzettend leuk en vermoeiend tegelijk. Ik vind het leuk, omdat ze alles hebben wat wij hebben en nog vele malen meer. Ik vind het vermoeiend, omdat er zoveel keuze is voor een product. Zo heb ik ruim 10 minuten gestaan bij de shampoo en haarproducten. Zoveel merken, zoveel verschillende prijzen en toch lijken ze allemaal op elkaar.
Na de boodschappen dilemma was het tijd om te wennen aan het weer. Helaas was wennen niet echt mogelijk de tempraturen verschillen van 20 tot 34 graden. Inmiddels hebben we ook al paar dagen hier en daar wat regen gehad wat uiteraard fantastisch is, maar nog steeds niet voldoende. Bij regen zit hier vaak ook onweer. Dit is wat minder aangezien Sadi hier heel gestrest van word. Dit zorgde voor een bange hond in mijn kledingkast.

Het eerste weekend hadden we prachtig weer! En dat was maar goed ook want Erik (broertje) had zijn laatste roeicompetitie. Hij zit in een tweemans boot, waarbij ze beide een peddel hebben. Hij moest de hele dag wachten en was behoorlijk gespannen toen het zijn beurt was. Helaas werd hij 5de en was het niet voldoende voor de volgende ronde. Ik vond het echter wel heel leuk om dit eens mee te maken. Veel geschreeuw en spektakel vanaf de zijkant en uiteraard veel eten.

In de tweede week was het vooral vrienden weerzien. En dit was echt ongelofelijk leuk en gezellig!
Daarnaast was het ook moederdag. Dit hebben we gevierd met de familie van Dan. Iedereen kwam deze kant op. Het was echter super gezellig. Weer niet mensen ontmoet en uiteraard weer lekker gegeten (Mexicaans). Om de twee weken goed af te sluiten ben ik met Dan naar de film geweest. Dit is zo vet! Het scherm is wel 4x zo groot als een bioscoop scherm in Nederland. Daarnaast is het geluid weerzinwekkend. Ik heb het tweede deel van The Avengers gezien. Als je het eerste deel goed vond dan raad ik je aan zeker dit deel te kijken!

Toen brak eindelijk de week aan dat ik begon met werken op kantoor. Het kantoor is gelegen in Sacramento. Met de auto is het ongeveer 30 – 40 minuten (hangt af van de drukte). De eerste dag werd ik gebracht door Vicky. Super nerveus liep ik het gebouw in. Gelukkig was het kantoor niks verandert. Een snelle ontmoeting vond plaats tussen mij en Shasta (mijn baas). Shasta is overigens haar kamp naam. (Uitleg kamp naam: het is leuker om een kamp naam te hebben dan je eigen naam. Dit geeft iets meer privacy, maar maakt het ook leuker). Vervolgens contract getekend en ik kon aan de slag. Die dag heb ik gewerkt aan mijn eigen documenten voor stage.
De andere werkdagen verliepen iets anders. In plaats van Vicky te “gebruiken” als taxiservice heb ik voor het eerste de trein gepakt. Een aantal voordelen van de trein 1) het spot goedkoop 2) er wordt niks omgeroepen (zo fijn die stilte) 3) de trein is hier altijd op tijd. Nog geen vertraging gehad dus tot nu toe ben ik erg tevreden met de service. Op kantoor werkte ik verder aan mijn eigen documenten, maar hielp ik ook met het maken van roosters en andere programma’s voor de zomer.

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst op kamp geweest. Na drie uur rijden bereikte we eindelijk de bergen van Nevada. Ik opende de deur van de auto en het voelde als thuis komen (ja alweer!). De frisse lucht, de vogels die fluiten en alles was zo groen en mooi. Ik dacht meteen hier ga ik een mooie tijd beleven. Samen met Shasta en een collega van kantoor doorliepen we kamp. Tevens heb ik ook de nieuwe unit gezien die ik krijg. De unit is nog lang niet klaar en aankomende dagen zal ik een lijst maken van alle dingen die nog moeten gebeuren voor half juni. Maar ik ben erg blij met mijn unit.

Dit weekend heb ik besteed aan een feestje, baseball wedstrijd en shoppen. Ik heb nog niks gekocht, maar heb wel mijn sneakers gevonden die ik wil helaas niet in mijn maat. Volgende week ga ik nog even langs de winkel om te kijken of ze er dan wel zijn.
Verder krijg ik deze week een aantal trainingen die verplicht zijn voor iedere medewerker op kamp. En vanaf donderdag ga ik tot maandag 25 mei naar kamp om te helpen met schoonmaken, inventarisatie en het klaar maken van alle units. Gelukkig hebben we 75 kinderen en volwassenen die ons komen helpen.
En dan nader ik mijn eerst high light! Mijn ouders komen die week op bezoek in Folsom en ik kijk daar erg naar uit!

Nu ga ik me gauw klaar maken voor de visite Judy en Frank komen gezellig eten. Dit zijn vrienden van Vicky en Dan die ik al ken van 2011 en 2012.

Succes allen voor deze week!

Liefs,
Eveliene

  • 18 Mei 2015 - 20:46

    Miek Arends:

    Ha Eveline, zo te lezen voel jij je al weer helemaal thuis. Het echte werk gaat dus beginnen.
    Hier is het nog niet echt mooi weer. Even een paar dagen mooi weer maar nu weer jassen aan. Er staat steeds te veel wind om standvastig weer te krijgen. Maar we wachten af. De voorjaarsvakantie is voorbij en morgen gaan we weer sporten. We zullen je missen. Maar geniet van alles wat je daar meemaakt. Tot de volgende berichtjes. Miek.

  • 18 Mei 2015 - 22:45

    Marie Jose :

    Hey Eveliene, eindelijkdan je bent begonnen , heerlijk toch , om weer op het kamp te zijn
    ben benieuwd naar de foto's , maar goed nog even en dan zien we elkaar. veel plezier daar

  • 26 Mei 2015 - 21:31

    Marieke:

    Haha Eveliene,
    En jij maar denken dat het in dat koude kikkerlandje zou gaan sneeuwen!
    Had jij dat even goed mis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 17548

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: