Go with the Flow.. - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Go with the Flow.. - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Go with the Flow..

Door: Freeze

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

04 Juli 2011 | Verenigde Staten, Folsom

Olaaatjjjess vrienden en familie,

aller eerst de volgende mededeling ik geef jullie van verre een dikke warme knuffel voor al het slechte weer wat jullie hebben…ik ben heerlijk verbrand in mijn gezicht en schouders en ze beginnen langzaam bruin te worden dus bij deze sorry mensen maar hier is het 35/40 graden!!!!!!!!!!!!!

Wat een week dit was een van de leukste week tot nu toe terwijl alle weken leuk zijn was dit toch wel toppiee joppie week! De eerste 3 dagen was ik een floater in forest hill (camp terrein naam) hier slapen en leven de CITS dit zijn campers in opleiding/training tot een echte staff member. Ik help waar ik helpen kan en als er twee met pauze zijn spring ik in om hier en daar leiding te geven en of activiteiten te leiden.
Ik deelde de tent deze 3 dagen met Chuck, Bones en Mouse oftewel een hilarische combinatie wat vraagt om veel gitaar spelen en veel lachen! Nou dat hebben we zeker gedaan. Iedere avond speelde Bones bekende en onbekende nummers en ik zong er lekker op los. En onze tent was in de avonduren nooit stil altijd nog even nakletsen en veel nalachen.

Na drie dagen wachten was het dan toch eindelijk tijd om te vertrekken naar Santa Cruz! De groep bestond uit 12 oudere meiden (14/17 jaar) een groot voordeel voor de staff we hoeven de meiden niet te entertainen, want dat kunnen ze heel goed zelf.
Na een lange warme pittige reis zijn we eindelijk op onze bestemming en iedereen had een groot probleem eigenlijk twee! 1; iedereen was hongerig 2; door al het floater werk waren we vergeten tenten mee te nemen.
Beatle en Dundey gingen boodschappen doen terwijl Zigzag en ik de meiden mee namen naar het strand. Het waaide behoorlijk en zo warm was het niet…maaar we spotten wel mooi een groep wilde dolfijnen, dus dat was wel echt super cool.
Na een anderhalf uur geduld te hebben gehad kwamen ze eindelijk terug van boodschappen doen en dat betekende dat we NEE nog niet konden eten….helaas het is geen hotel dus pan op het vuur en bakken maar. We aten erg laat dus na het eten was het alweer tijd om naar bed te gaan. Alle campers hadden een tent en de staff moest het doen met de mooie sterren en de overheerlijke frisse bries. We waren zo moe dat het een kwestie was van het dicht ritsen van de slaapzak en vertrokken was ik.
De volgende ochtend werd ik wakker met het idee dat het regende gelukkig was dit NNNOOOGGG niet het geval en werd ik wakker in heerlijke dichte mist. En helaas ik was ik nog steeds niet in een hotel en moesten we ons eigen ontbijt maken wat overigs veel lol was aangezien we het vuur niet aankregen door de mist en wind. Na twee uur een poging te hebben gewaagd (grapje)…..
Het ontbijt was heerlijk en we konden ons klaar maken voor ons allereerste surf les. Rond lopen in alleen een surfshort en bikini was wat fris dus een shirt en een trainingsbroek er overheen aan was wel zo prettig. Tassen gepakt buikje gevuld met de zelfgemaakte lunch en hop daar gingen we ready om een echt California girl te worden! Helaas hadden we een aantal dingen tegen en het waren typische Hollandse dingen het verkeer (file) en het weer!!!!! Ja hoor de eerste Hollandse druppels zijn overgewaaid naar het verkeerde continent. En had ik je al verteld dat de staff GEEN tent had ohja een paar regels terug!!! Oftewel alle spullen werden heerlijk gewassen zonder dat ze gedroogd werden… Terwijl iedereen zich in een wetsuit wurmde terwijl het regende ging Beatle terug naar het kampterrein om onze spullen te redden van de regen (het was helaas al te laat)…
Terug naar de overheerlijke strakke wetsuit.. We hadden nog geen strand aangeraakt nog geen surfboard aan geraakt en ik had het idee dat ik al aan het afdouchen was zonder shampoo doorweekt en koud liepen we naar onze surfboards. Snel wat basisuitleg hoe je moet peddelen en je moet staan op de plankie en toen was het eindelijk tijd om het koude water te gaan voelen, maar doordat wij zo doorweekt waren was het water prima te doen en de golven waren toppie. Mijn eerste wave die ik pakte lukte niet…haha maar de 2de lukte wel en dat was goed om te weten dat ik het nog niet was verleerd. Na 2 uur te hebben geregen surft was het tijd om zo droog mogelijk om te kleden en je doel was om dit zo snel mogelijk te doen en zo snel mogelijk de auto te bereiken…zoals je al kan verwachten was me dit gelukt haha ja, ja had je niet gedacht he..
Het regende nog steeds en we besloten om naar de pizzaria te gaan en tijdens het eten al ons verregende spullen zoals; slaapzak, kussen, kleding, tas, schoenen etc te laten drogen in een droog machine. En nu zou je denken dat met dit weer de staf niet in de buitenlucht zou kunnen laten slapen..dat heb je goed gedacht en aangezien hier alles 24 uur open is was het gemakkelijk om rond 11.00 nog even gauw een tent te kopen en niet te vergeten appelsap en skittles (mijn nieuwe verslaving). Maar goed heerlijk uit kunnen slapen in een warme tent. De volgende dag zijn we voor dat we gingen surfen naar een national park geweest was erg leuk en interessant. Het weer was ok, dus de waves moesten wel goed zijn nou dat waren ze zeker, maar niemand had zijn dag…en ik al helemaal niet…even een opsomming…; vermoeid, te weinig gedronken, verbrand in mijn gezicht en de vinnen van de surfboard hoppa vol tegen mijn mooie hersenpan aan gekregen die nu mooi wordt beschermd door een prachtig bult. De rest van die dag skip ik liever even door, maar het gaat prima met mij twee dagen hoofdpijn gehad maar ik wist mijn echte naam nog al koste dat wel even wat tijd aangezien iedereen mij Freeze noemt.
De 3 de dag surfen was super het was overheerlijk weer de golven luisterde eindelijk naar me en we zagen opnieuw wilde dolfijnen, maar dit keer ook een wilde zeehond die aan het spelen was in het water. Na het surfen zijn we naar de boardwalk gegaan. Dit is een zomerkermis met twee grote achtbanen en allerlei leuke attracties en eten oh en eten en of en strand.
Dit was echt super leuk en gezellig!

De laatste dag was een kwestie van super snel inpakken en wegwezen, waarom? 4th of July weekend en dan wil je zeker niet in de file staan je moet het zien als zwarte zaterdag heel Amerika besluit op die vrijdag te gaan reizen naar familie om er op tijd te zijn voor de 4th of July. We vertrokken om 9.00 uur en om 5.00 pm uur was ik eindelijk thuis in Folsom alle kinderen veilig afgezet en ik was kapot!!! Gauw kleding in de was en heerlijk douchen vervolgens genoten van de overheerlijke kookkunsten van Vicky en daarna vroeg mijn bed in gedoken.

Gisteren zijn we naar Folsom lake geweest samen met vrienden van het gastgezin heerlijk wezen boarden over het water en genoten in de speedboot. Ook weer heerlijk verbrand, maar het wordt allemaal bruin wacht maar af! Die avond naar de rodeo geweest was echt onwijs leuk veel paarden gezien en kalfjes en stieren ja het was typisch Amerikaans maar onwijs leuk om mee te maken ze eindigde met prachtig vuurwerk.
Vandaag heerlijk lang uitgeslapen en had eindelijk de kans om hallo te zeggen tegen mama en papa en oma!!! Dus bij deze HALLO!!! =)!
Nu ben ik aan het bijkomen van de thanksgiving dinner oh wat zit ik vol zeg moet snel ruimte creëren voor morgen! Het is nu 10.39 pm tijd om naar bed te gaan.

Voordat ik dit verhaal afsluit wil ik jullie iets belangrijks vragen en ik vraag jullie om dit ook echt te doen buiten dat ik het fijn vindt als jullie reageren op mijn verhalen is er nog iets anders… Sommige hebben haar al leren kennen tijdens de suprise party. Pita!!! Mijn allerliefste beste vriendinneke is student van jaar van ROC Nijmegen ja, ja dames en heren een echte voorbeeld student!!! :P
Nu zie ik haar graag als de beste student van HEEL Nederland dit kan alleen als jullie haar helpen klik op de onderstaande link en stem op PITA het is GRATIS dus daar kan je geen NEE tegen zeggen je maakt haar happy, maar mij ook kleine moeite toch!
http://www.ditismbo.nl/maestro/Details/24

namens Pita hartelijke bedankt voor het stemmen!!!

Nou ik ben gesloopt en ga maar eens heerlijk slapen!
Ik wens jullie een goeie week toe als het goed is is het voor alle studenten de laatste week voor de zomervakantie regio zuid!!!! JEEEEEEEEH!!!!

Een warme knuffel vanuit het zonnige en warme USA!!!

Freeze
The finally real California Girl

  • 04 Juli 2011 - 09:22

    Pita:

    ah wat een heerlijk stukje weer.. en wat n jaloers-makende-fotos!!! hahaha :) wat lief dat je dat stukje van mij erin hebt gestopt!!!!!!!!! en alvast dankjulliewel die allemaal stemmen :) ik heb de stemmen nodig!!!!!!!! :) thaanks! nou kiend, ik ga je zodadelijk mailen :) knuffels xxxx

  • 04 Juli 2011 - 13:43

    Marie-jose :

    Hoi Eveliene,
    Weer een aantal bijzondere dagen vooral dat surfen is echt je ding, dan lekker met de speedboot op het meer en dan nog een rodeo nu nog al die eet partijen Thanks giving in Juli en natuurlijk 4 july . Veel plezier daar
    groetjes aan iedereen Heel veel liefs en een dikke knuffel

  • 04 Juli 2011 - 16:11

    Hans:

    Ik dacht dat je geen tijd had om een stukkie te schrijven....hoeveel delen komen er nog van je boeken reeks hahahaha.

    Leuk hoor om alles nog een keer te lezen. Hier is het weer ook weer wat beter. Zonnetjes schijnt, maar de temperatuur mag nog wel wat omhoog.

    Nou smakelijk nog en veel plezier met je volgende ronde om het camp.

  • 07 Juli 2011 - 06:26

    Stijn:

    Tjow Eveliene,

    Wat een verhalen weer. Blij dat je het eigenlijk steeds leuker gaat vinden daar!

    Je komt toch nog wel terug naar Nederland ;)

    Dat onder een sterrenhemel slapen moet je toch als ex-scout wel aanspreken lijkt mij!

    Vandaag heb ik mijn diploma uitreiking en begint mijn eigen 'avontuur' in het bedrijfsleven haha.

    Nou nog veel plezier en tot het volgende reisverslag of chat sessie.

    Groet,
    Stijn

    P.S. Taste The Rainbow (thuis zullen de zakjes vast kleiner zijn) :D

  • 08 Juli 2011 - 06:29

    Norbert Bosman:

    Hallo Eveliene,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat, ik had ook niet anders verwacht. Zo te lezen is het alles wat je ervan verwachtte en waarschijnlijk nog wel wat meer dan dat.

    Zoals je weet zat ik in een mindere periode van mijn leven, maar ik ben blij om te melden dat ook hier de zon weer is gaan schijnen. Op dit moment ben ik weer helemaal gezond. Nog bedankt voor je kaartje.

    Maak er nog een bijzondere tijd van, maar dat zal vast wel lukken...

    Groet, Norbert

  • 10 Juli 2011 - 10:38

    Marlène:

    He Eveliene, Leuk om telkens weer je enthousiaste verhalen te lezen. Je beschrijft het zo levendig en dan die mooie foto's, geweldig! Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Dat wordt afkicken straks in Nederland. Nou, nog een toffe tijd en we wachten weer met smart op je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Folsom

SUMMERCAMP @ MENZIES

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2011

4 maanden terug

10 Augustus 2011

Aan alles komt een eind

16 Juli 2011

Fast message

04 Juli 2011

Go with the Flow..

23 Juni 2011

HEB HET OVERLEEFD!!!
Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 17622

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: