Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Freeze

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

10 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Folsom

Heey allen,

ik weet het is al bijna een maand geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik ben de afgelopen maand zo druk geweest dat ik geen tijd had om een fatsoenlijk bericht/verhaal voor jullie te typen. Ik zal jullie alvast voorbereiden wat ik jullie allemaal wil vertellen ik vertel enkel de highlights als je er meer over wilt weten of meer wilt horen over de zomer wees geduldig zodra ik thuis ben zal ik waarschijnlijk het er alleen maar over hebben!

1. Beren jacht
2. Uitgehongerd
3. Watergevecht
4. Harry Potter
optie plas pauze :P
5. San Francisco
6. Afscheid Host Family
7. Wat er nog gaat komen

Zo zit je goed? Ik zou als ik jou was er goed voor gaan zitten.

1. Berenjacht
OMG was het nieuws de volgende dag rond het gehele kamp (enkel staff wist hiervan) we had a UNICORN in camp!!! Ook wel eenhoorn code woord voor Beer. Even snelle uitleg over code woord we hebben een aantal dieren die behoorlijk gevaarlijk zijn zodra wij ze spotten melden we dit via de radio naar Shasta (camp baas). Om te voorkomen dat kinderen meeluisteren en het allemaal kunnen volgen hebben we een aantal code namen: UNICORN = BEER…SIMBA= MOUNTAIN LION…BERTHA= RATELSLANG…vraag me niet waarom ze deze namen hebben gekozen, want ik weet wat jij nu denkt waar slaat het op ik weet het, maar goed paniekerigheid bij Brownies (7 tot 9 jaar) is het laatste wat willen naast dat ze waarschijnlijk toch al naar huis willen (heimwee).
Maar goed terug naar het verhaal! Ik sliep deze keer in de unit Sleepy Hallow or Hollow ben vergeten hoe je het schrijft (sorry geen vertaling voor).. 2 staff members kozen ervoor om buiten slapen en de rest propte zichzelf in een 6 personen tent (waren met zijn 8ten zie je het al voor je) Ducky was nummer 9 normaal slaapt ze in Silver Fir, maar deze avond was ze te gast om gezellig nog even te kletsen. Heerlijk lagen we met zijn allen gezellig en warm te kletsen en te ouwehoeren. Er viel een stilte in de tent (spannend muziekje..spanning opbouwen) uit het niets horen we: AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH kaboem kabam klebeng Flick en Sparky stormen en vallen erg charmant de tent in terwijl ze iets proberen te zeggen uiteindelijk na een uur (grapje ha…ha…ha) begrijpen we wat ze proberen te zeggen WE SAW A BEAR!!!!!!!! Ducky en ik kijken elkaar en denken het zelfde dat willen we met eigen ogen zien jeeehhhh! Zo gek als een deur springen we uit de tent en ja hoor een volwassen beer bij onze Biffy (toilet gebouw)De beer zie ons en rent weg van ons vandaan we draaien ons om naar de tent en schreeuwen om een radio en zoals gewoonlijk hebben we geen radio..ik pak onze schoenen draai me om en Ducky is met Flick en Sparky al verdwenen naar Silver Fir waar toevallig de beer ook naar toe rende, maar Silver Fir is de dichtstbijzijnde tent voor een radio op sokken en al ren ik naar ze toe we springen in de tent van Silver Fir en vragen om de radio half gapend kijken ze ons vervreemd aan want de curfew tijd (11.00 uur terug in je unit) was al verstreken uiteindelijk vinden we de radio Ducky kijkt me aan en ik schreeuw UNICORN thats de code! Oke mijn excuses alvast voor het volgende gedeelte, maar ik moet dit in het engels doen, want dat is het grappigst check via google en dan vertaler om het te vertalen..terug naar het verhaal..Radio: Ducky to Shasta…Yes this is Shasta…Um Shasta we have seen a um….UNICORN between Sleepy Hallow of Hollow and Silver Fir…You have seen what? Um a UNICORN…Whats a UNICORN? Okay I didn’t want to say this true the radio but we have a BEAR around sleep hallow of hollow and Silver Fir!!!!!!
Na een langer verhaal via de radio was Shaste allang in de SUV samen met Neon opzoek naar ons lieveleke UNICORN.. Ducky en ik besloten om ze te voet te helpen met een grote lataarn lamp dingens gingen wij te voet richting Forest Hill een van de hogere units. Tips als je een beer ziet maak veel kabaal en maak je groot en lang. Dus als zingend (12.00 uur midden in de nacht) liepen wij omhoog en we hadden Flick en Sparky in onze arm (bijkomen van de schrik) Helaas de beer was gevlucht..We kwamen uiteindelijk de SUV tegen. We kregen een 2de missie voor de nacht..Check alle tafels van alle units misschien dat er eten is…En ja hoor de slimmerikken van Silver Fir hadden wat lekkers achtergelaten voor de beer en het was de hoofdprijs Siroop!!! Hoe slim kun je zijn… Dus mensen een belangrijke tip ruim je Cookout op!!! Dit was een verkorte versie van het verhaal wil je het hele verhaal horen wees geduldig ik kom vanzelf richting Nederland (21 augustus terug)

2. Uitgehongerd
Nacht Uilen dat was het programma waar ik in zat. Samen met J-fizz, Batty en Pumkin. Dit programma houd in uitslapen voor het leven (anderhalf uur langer jeeh wij!!!) nacht kanoën en een 2 daagse trip…En onze twee daagse trip was een Hike in Big Trees och dat hebben we nog niet gezien (al 3 keer geweest deze zomer en de bomen geloof me ze praten niet ze bewegen niet en groeien niet oftewel verandert niet zo heel veel) en slapen in Golden Pines (Toiletten in ons eigen kamp is de hemel vergeleken met daar!!!) Goh wat waren wij gelukkig met deze trip! Om het verhaal kort te houden we hebben de hike overleefd en we hadden te weinig avond eten dat we het ontbijt hebben gebruikt voor het avondeten….Niet zo heel handig oftewel om te checken hoe veel honger ze hadden vroeg ik ze het volgende: Who is really really hungry? (Iedereen steekt zijn hand op) Where screwed! En iedere staff begon te lachen oh Brommie was ook mee met haar groep (3 kinderen wauw) In totaal waren we dus met 30 personen..25 campers en 5 staff members..Na zo verhongerd te zijn geraakt en maar de koekeloeren naar het water dat maar niet wil koken voor de tortelini besloot ik om eens de slingers zogenaamd op de hangen ik grijp de camera van Batty en zo hadden we een fotoshoot…(53 foto’s =) ) uiteindelijk hebben we het allemaal overleefd maar het was handig geweest als we 70 stuks Bacon hadden i.p.v. 15!!! En zo was ons gehele eten alles hadden we te weinig van…maar goed ik leef nog en we hadden uiteindelijk veel lol dus veel leuke en grappige foto’s!

3. Watergevecht
We hebben behoorlijk wat regels en mij hoor je niet klagen, maar we waren moe we wilden allemaal naar huis tijd om wat kleine regeltjes te breken. Ik, J-fizz, H2O en Ducky besloten het camp aardig op stelten te zetten en we hielden een groot watergevecht de kinderen hadden LOL met elkaar en de staff had LOL met elkaar uiteindelijk waren we allemaal doorweekt dat bij elke stap die we zetten hoorde je splash….uit de schoenen komen haha… We hadden veel LOL geloof mij!



4.Harry Potter
Na two of us de ouder en kind kregen al programma leiders en lifeguards 24 uur break. Ik besloot om te relaxen bij Ducky thuis. Ze had haar moeder al gebeld om kaarten de reserveren voor Harry Potter. Nou ik de film gezien pff wat een film de film was prima behalve het einde belachelijk na 8 films en na zoveel jaar zo’n einde beetje teleurstellend naar mijn mening maar goed misschien moet ik hem nog een keer zien om hem echt goed te vinden…

Dames en Heren het is tijd voor een plaspauze optie zo neem je tijd!

5. San Francisco
Ducky en ik gingen tijdens onze break mee met Koffee zij woont ongeveer 15 minuten van SAN FRAN vandaan. Ik heb SAN FRAN gedeeltelijk gezien maar heb vooral de Golden gate Bridge gezien en dat was mijn wens voor SAN FRAN nou mensen ik heb hem gezien hoor! Ook dit is een verkorte versie van mijn avontuur in en rondom SAN FRAN wil je meer horen vraag me zodra ik thuis kom en vraag me om het verhaal te vertellen over de opgesloten kamer…en ja je wilt de verhaal zeker horen!

6. Afscheid Host Family
Morgen is het zover en zeg ik gedag tegen Vicky, Dan, Erin en Erik oh en de hond Sadi. Ik kan niets anders zeggen dan dat ze alles er aan hebben gedaan om er voor te zorgen dat ik me thuis voelde en ik voelde me thuis en ik ben ze er dan ook erg dankbaar voor dat ze me alles wilde laten zien zowel de stad Folsom als de familie!

7. Wat er nog gaat komen
Morgen ga ik naar Elk Groave dit is een plaatsje dichtbij SAC. Ducky (stephanie) organiseert een picknick voor alle staff omdat zij helaas niet aanwezig kan zijn tijdens de staff dinner. Ik heb brownies gebakken en nog wat kleine hapjes gekocht. Vanuit daar ga ik naar Stephanies huis om de zomer de vieren dat alles goed is verlopen er zullen nog meer staff mee komen en daar blijven we met zijn allen slapen. Daarna volgt de laatste sessie van deze zomer! Het is weer een two of us, kind en ouder. Omdat ik de vorige two of us het zo goed heb gedaan ben ik weer een gast programma leider dit zie ik als een compliment jee ikke!!! Daarna is het een kwestie van poetsen en opruimen..inchecken..eten inpakken huilen en afscheid nemen en vertrekken naar SAN FRAN om vervolgens door te vliegen naar NEW YORK!!! Daar zal ik samen komen met pa en ma die zijn overigens al hier ze hebben het erg naar de zin het regent wel veel, maar de dagen dat de zon schijnt heeft ze goed gedaan ze zijn namelijk al verbrand haha en zeggen ze iets over mij LOL..maar goed die zie ik dus in NEW YORK heb er zin in!!! 20 augustus vliegen we terug naar huis en zal ik jullie allen begroeten met een laatste blog bericht.

Ik wil nog lang niet naar huis maar aan alles komt een eind ik zal gedag moeten zeggen tegen mijn 2de familie al mijn staff vrienden het is geen vaarwel het is een tot ziens!!!!GELOOF ME OP MIJN WOORD!

Voor nu zeg ik tegen jullie WAKKER WORDEN het is 5.33 uur in de ochtend (NL tijd) tijd voor ochtend gymnastiek haha!!! Ik ga lekker genieten van mijn brownie en ga Step up 3 afkijken!

Toedeloe maar weer!

Liefs

Freeze

  • 10 Augustus 2011 - 06:39

    Riky:

    Hello,

    Ja Evelien aan alles komt een einde, maar je hebt een mooi stukje ervaring opgedaan.
    Wat heb je veel meegemaakt.

    Milou is ook zaterdag teruggekomen uit Newyork , heeft het erg zwaar.
    Gelukkig moet ze deze week op zoek voor haar kamer inLeeuwarden.
    Ze ziet natuurlijk al haar studiegenoten weer en dat maakt het voor haar een ietsie pietsie goed.

    Evelien nog hele fijne dagen met je ouders en ik zie je wel weer hier in het natte Nederland.
    Maar als jij komt schijnt het zonnetje weer, let maar op.
    Liefs xxx,

  • 10 Augustus 2011 - 06:41

    Pita:

    bonjouro!
    1 woord; wauwieie. afscheid is altijd moeilijk nemen van alles... maar denk op dat moment juist aan hoe moooi het was dat helpt misschien wel :).
    geniet van je laatste weken en tot de 22e (toch?) xxx pita

  • 10 Augustus 2011 - 13:47

    Hans En Marie-Jose:

    Ja, wij zijn dus ook al in de US. Wat een verhaal zeg, je zou haast een boek kunnen schrijven. Wij hebben het ook goed naar ons zin. We zien je in NY. Liefs, ons.

  • 11 Augustus 2011 - 14:55

    Maudje:

    Hi druif!
    Jemig wat maakt je me nu weer allemaal mee!
    Ik ben blij als je weer veilig thuis bent, geloof me deze tijd zul je nooit meer vergeten!
    Doe voorzichtig en geniet van de laatste paar dagen!
    Dikke pakkerd uit limboland! *waar het trouwens ook nog steeds regent*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Folsom

SUMMERCAMP @ MENZIES

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2011

4 maanden terug

10 Augustus 2011

Aan alles komt een eind

16 Juli 2011

Fast message

04 Juli 2011

Go with the Flow..

23 Juni 2011

HEB HET OVERLEEFD!!!
Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17618

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: