Wat een week!!!! - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu Wat een week!!!! - Reisverslag uit Folsom, Verenigde Staten van Eveliene Annink - WaarBenJij.nu

Wat een week!!!!

Door: Freeze

Blijf op de hoogte en volg Eveliene

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Folsom

Halfway dat is wat je iedereen op dit moment hoort zeggen! Halverwege de zomer wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt! En dat heb ik zeker. Ik kan niet geloven dat we al in de maand Juli zitten. En ik heb jullie zoveel te vertellen!!! Heb weer wat beleefd op camp kan op mijn lijstje bij dingen die ik gedaan moet hebben. Nou ga er voor zitten, want we beginnen toch echt bij het begin van het verhaal.

Day zero (0)
Wat we in principe doen die avond is het voorbereiden van het programma. Maar we moesten ons melden vroeg in de middag omdat we 4th of july nog even samen dunnetjes moeten vieren! Normaal gesproken hebben we een uurtje training en dan een bbq in Arnold lake. Dit jaar besloten we met zijn allen om lekker hier op camp te blijven. En wat was het die dag heet! Voel de zon nog branden in mijn gezicht! Dus we hadden een heerlijke BBQ in camp! Die avond was gepland voor voorbereidingen voor je eigen programma. Om 9.00 uur in de avond zijn we in principe vrij om te gaan en te staan in camp. Vaak slapen we met zijn allen op dezelfde plek wat dus erg gezellig is met zijn allen!

Day 1
6.00 uur in de ochtend Ducky en Sporty sprinten de cabin in om Clobo wakker te maken. Vanaf dat moment wist ik dat er iets gaande was, maar ik was zo moe dat ik besloot lekker door te slapen tot 8.15 uur. Ik herinner me deze dag nog als de dag van vandaag (12 juli begon ik met typen). Ik stap uit bed en loop naar de biffy om me om te kleden. Vervolgens breekt de hell loos als ik naar de dining hall loop. De twee geiten die we hebben in de meadow samen met Nettie. Oh mijn god eentje ligt in de kooi en het beweegt gewoon niet! Het is vermoord…maar waar is de ander het was voor ieder nog onbekend maar een ding wisten we allemaal zeker…Dit was niet een beer ja dames en heren mag ik je voorstellen aan Simba AKA Mountain Lion. Eigenlijk lullig voor de geiten maar er waren er twee gesignaleerd in camp! Eerst vond ik het heel sneu voor de geitjes maar aan de andere kant het bos is niet van ons wij moeten het delen met de dieren die hier al waren dus ook met hen. Natuurlijk grote paniek en het was een kippenhok in de dining hall. Maar de show most go on! Die dag was het zwaar werken en het alarm werd in de avond afgegeven nadat Shasta contact had op genomen met de office in Sacramento. Ook ik werd dus geroepen om me te melden in de office in camp. Eenmaal aangekomen is er een code rood afgegeven vanuit Sacramento. Dit houd in alle upper units worden afgesloten en alle kinderen moeten in cabins slapen en vanaf die dag weet iedere ouder dat er een mountain lion is geweest in camp. De ouders kunnen dan kiezen of hun kind naar huis komt of überhaupt gaat. Vanaf dat moment was het voor mij snel in actie komen! Ik moest uitzoeken waar mijn groep was en ze verplaatsen naar de lower keuken cabins. De kinderen sliepen in de cabins en wij counselors (Ik, Skittles, Converse en Paridise) slapen er naast in een tent. Tja en hoe leg je dat uit!?! We hebben het gegooid op de wespen plaag die we ook daadwerkelijk hebben in de unit. Nou en geloof me ik was kapot maar ik heb die nacht geen oog dicht gedaan!

Day after the day! (day 2)
Zo wakker was ik toen de bel EINDELIJK ging. En mensen ik was kapot heb geen oog dicht gedaan en alleen maar geluisterd of ik wat kon horen. Maar natuurlijk niks gehoord. De rest van de dag was kalm en rustig..De kinderen hebben paardgereden en de dag kon niet meer stuk! Tot the all camp event…Scavenger hunt en wel op de counselors. En wie wilde weer graag verstoppen? IK! Natuurlijk, dus op naar de swimming hole. En ik werd levend gegeten door de muggen! Maar dat was niet mijn enige zorg…. Heerlijk liggend op twee reddings tubes en uit het niets hoor ik gerommel uit de bosjes iets verder van mij vandaan. En ja daar was die dan WEER oh mijn god! Het zweet brak me wel even uit, maar het gedrag van de berg leeuw is positief het loopt continue weg van ons dus dat is top!

Dit waren toch wel de dagen met de grootste spannende high lights! Oh ja en we hebben nog een beer gehad op camp, maarja vergeleken met de leeuw was dat niet zo’n groot probleem aangezien het alleen maar komt voor de afval die we hebben en niet voor ons.

Verder coole high lights van de week:
- Ik heb maar liefst 3 keer paard gereden en dat was echt helemaal te gek! Ik vond dat echt tof! Ik heb zelfs een keer paard gereden zonder zadel!

- Ik heb bijna iedere dag de paarden mogen voeren!

- Ik heb nieuwe vrienden gemaakt en wel met de paarden staff. Een daarvan heeft me uitgenodigd om volgend jaar haar ranch te bezoeken en daar een week te blijven hoe cool!

- Ik heb weer Hollandse pannenkoeken mogen bakken voor de kinderen en dus ook voor mezelf jammie jammie

- En de beste high light van de week: De mountain lion is inmiddels als het goed is vertrokken uit de omgeving van camp!

Inmiddels zit mijn break er bijna op. In een paar minuten vertrek ik voor boating. Dat heb ik vorig jaar toen ook gedaan dus heb er zin in. Gisteren ben ik rond gereden met Salt in ja,ja de mustang! We zijn naar haar vaste goochel zaak geweest en ze heeft daar voor mij jongleer balletjes gekocht en ik kan het bijna met 3 woehoe! Verder zijn we in de avond sterren gaan kijken in de bergen en dat was echt te gek!

nou ik moet gaan want Salt is hier!

Dikke knuffel van mij!

Freeze.

  • 15 Juli 2012 - 16:23

    Hans:

    Ja ja, top dag, geiten weg, pony nog alleen....en dat door een mountain lion....pfff alsof het niks is. Wie nou nog twijfelt dat je het niet naar je zin hebt, en dat je niets meemaakt, moet maar eens goed achter z'n oren krabben. Super verhaal, en idd Juli, dus nog een maand en dan vlieg je weer terug naar Nl, maar, zo ver is het nog niet....geniet er dus nog maar lekker van....

  • 15 Juli 2012 - 16:39

    Marie-Jose:

    Ja dat is wel heel spannend en geeft veel gedoe gelukkig zijn ze weer vertrokken en kunnen jullie weer verder met het programma, geniet maar lekker en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 15 Juli 2012 - 18:39

    Charlotte:

    Hee zus,

    wat spannend allemaal!! wel super leuk ook!! ook van die ranche! Als t daar zo heet is, kan je dan niet wat zon deze kant opsturen? t weer hier laat te wensen over namelijk. nu zomerfeesten, maar dat valt eigenlijk behoorlijk in t water, dus dat is jammer.

    Heel veel plezier nog en doe voorzichtig;-) liefs

  • 16 Juli 2012 - 11:08

    Pita:

    I still miss you

  • 16 Juli 2012 - 13:35

    Riky:

    Ik had je verhaal over de mountainlion al van A.J. en Tascha gehoord.
    Best eng, dat ouders toch hun kind naar z'n omgeving durven te sturen.
    Want dit zal niet de eerste keer zijn geweest.
    Ik heb van de morgen even op moeten passen op jouw neef en nichtje.
    A.J. en Tascha gingen samen de nieuwe auto ophalen. Ze zijn er heel blij mee, hij ziet er dan ook gaaf uit. Een mooie chique kleur. Ik kreeg een spoedcursus van A.J. wat de auto allemaal had. Ja, er zat ook een motor in. Maar alle gekheid op een stokje, het is toch wel fijn dat je de deuren op een normale manier weer open en dicht kunt doen en dat je weer airco hebt. (Alhoewel, die heb je op dit moment echt niet nodig).
    Ik ga nu de soep af maken en wat broodjes smeren voor morgen.

    Tot horens en een dikke knuffel......

  • 16 Juli 2012 - 14:03

    Carla Vreuls :

    Jij maakt wat mee zeg!!!! geniet er van !!!! Liefs....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Folsom

Eveliene

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 17614

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 19 Augustus 2015

Camp Menzies 3.0

21 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Back to where it all started

31 Mei 2011 - 20 Augustus 2011

SUMMERCAMP @ MENZIES

Landen bezocht: